4.7/5 - (3 امتیاز)

برای اطمینان از کیفیت و اصل بودن زعفران شما می‌توانید آن را با پیشرفته‌ترین و بهترین دستگاه‌های ما آزمایش کنید و از کیفیت محصول خود اطمینان کسب کنید.

ما در این قسمت تعدادی برگه آزمایش زعفران را برای شما قرار دادیم تا نمونه آن را ببینید و با آن آشنا شوید.

نمونه برگه آزمایش کامل شده

نمونه برگه آزمایش زعفران

اطلاعات برگه آزمایش

در این نمونه‌های برگه آزمایش از سمت راست سطری با عنوان “رشته‌ای” می‌بینید که مربوط به کلاله‌های زعفران است. کلاله‌های زعفران نسبت به کیفیت درجه بندی می‌شوند. کیفیت این کلاله‌ها به ضخامت و میزان صاف بودن و شکسته نبودن آن‌ها بستگی دارد. هرچه کیفیت رشته‌های زعفران کمتر باشد، درجه بیشتری به آن‌ها تعلق می‌گیرد، به عنوان مثال بهترین رشته‌ها ممتاز هستند و رشته‌هایی با کیفیت کمتر را درجه 4 نام گذاری می‌کنند.

سطری با عنوان “مشخصات” اطلاعاتی راجع به رشته‌های زعفران به ما می‌دهد. ستون اول رطوبت موجود در کلاله‌ها را تعیین می‌کند که هرچه زعفران بهتر باشد عدد رطوبت آن کمتر است.

ستون بعدی مقدار پیکروکروسین را مشخص می‌کند. این ماده مربوط به طعم زعفران است. هرچه زعفران کیفیت بهتری داشته باشد، مقدار پیکروکروسین آن بیشتر است و طعم آن به وضوح مشخص می‌شود.

ستون مربوط به سافرانال نیز عطر زعفران را تعیین می‌کند. عطر زعفران به کمک سافرانال مشخص می‌شود و هرچه زعفران با کیفیت تر باشد، عدد سافرانال نیز بیشتر است.

ستون کروسین رنگ زعفران را مشخص می‌کند. همانطور که می‌دانید زعفران رنگ قرمز خاصی دارد و زعفران با کیفیت کروسین بیشتری نیز دارد. البته باید این را در نظر بگیرید که هرچه رنگ زعفران قرمز تر باشد دلیل بر بهتر بودن زعفران نیست. زیرا زعفران تازه و با کیفیت رنگ قرمز روشنی دارد و اگر زعفران شما بیش از حد قرمز بود و به زرشکی شباهت داشت، آن زعفران تازه نیست و مدت زیادی از تولید آن گذشته و کیفیت خوبی ندارد.

ستون آخر که مربوط به رنگ افزودنی است نشان می‌هد داخل زعفران هیچ رنگی نباید استفاده شود و زعفران باید رنگ مخصوص و طبیعی خود را داشته باشد. اگر این مورد مثبت شد باید بدانید در زعفران شما تقلب صورت گرفته است.

نمونه برگه آزمایش پیشنویس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *